сряда, 29 юни 2016 г.

НА НАДЕТО И ВСИЧКИ ПРИЯТЕЛКИ НАД 40-ТЕ

Посипвам с пепел рана подир рана,
а върху гърба ми място не остана...
спъвам се,спъвам в избори тежки-
хвърлям се в крайност- в победи и грешки.

Душата ми обича да носи „Прада“,
да бъде шик, красива и млада,
но тя се научи и да става, и пада,
и да прощава до край- без пощада.

Иска, иска просто да бъде дар,
а скимти като куче, ръмжи като звяр
и тътне моята страст неразкрита,
тъпче в калта самотна, сърдита,
а после внезапно и лудо полита,
очи разтърква, рошава и неумита
и като дете в истории се впуска,
приема любов и кафе за закуска.

Взирам се в своя собствен небосклон-
прилича на Голгота, на пуст киносалон,
във който скърца стар ,забравен филм.
В очите ми се стелят кълба сълзи и дим.
А хълмът на спокойствието е тъй недостижим!

Сизифовият камък добутах до средата,
а той невъзмутимо премазва ми краката
и зная, Боже, зная-от тук и чак до края
уроците си толкова трудни съм приела,
заплетени на възли в житейската къделя.

Ти винаги към мен си толкова щедър-
засадил си в сърцето ми дъб или кедър,
които ме държат изправена и силна.
От твоята щедрост към мен изобилна
аз и на другите вяра ще давам.
Твоя рабиня, Господи ,оставам!
Дори за решетките по гърба- благодаря!
Часовникът на възрастта не искам да сверя,
защото Ти си създал душата ми млада-
дори да е тъжна, дори и да страда.

30 сребърника някога в пазва не прибрах
и не трябва сега да се гърча от страх,
защото нека да бъде Твоята воля-
за това благодаря, Господи и за това се моля!



Няма коментари:

Публикуване на коментар