събота, 26 октомври 2013 г.

50-годишна равносметка...малко преди рождения ми ден

Ето я равносметката. Седи насреща с ококорени очи. Сочи ме с пръст и иска от мен признания. Защо? Та тя прекрасно знае всичко. Равносметката е 50-годишна, образована, бих казала- запазена дама. Защо трябва да иска излияния? Недей, ние с теб сме близнаци. Знаем всичко една за друга. Хайде, добре- слагай кантара. От една страна е всичко, което имам и то няма цена- дом, семейство, професия, приятели, таланти... От друга - са всички материални неща, до които така и не се домогнах и естествено- заемите. Накъде сочат везните ти, приятелко? Добре или зле съм се справила? Измерваме годините си с половин век... Половин век- емоции, страсти, радости и напрежения, неволи, победи, върхове и спадове, сълзи и смях, прически, дрехи, моди, любов, омраза, обиди, удовлетворения, веселие, купони, погребения, роднини, врагове, близки и далечни пътувания, сън и будуване, грим, дим, усмивка на любим...Петдесет години самота и съпричастност! Петдесет години блясък и отвращение! Петдесет години планини, полета и морета, запълнили душата ми и създали собствен емоционален релеф. Какво ще кажеш, приятелко? НЕ ЗНАМ ЗАЩО ТРЯБВА ДА ТЕ СРЕЩАМ НА ВСЕКИ РОЖДЕН ДЕН? Не ми помагаш. Но няма как, неизбежна си. Тръгвам към теб и се сливаме. Сега съм спокойна. Не получих отговори. Но може би е рано и да задавам въпроси. В последна сметка този диалог ще го проведат поколенията след мен, когато вече няма да ме има.

Няма коментари:

Публикуване на коментар