сряда, 24 август 2011 г.

Започвам лечение днес,децата ми го заслужават


Вече си мислех,че вдъхновението ме е напуснало. Но все пак- благодаря на Бога- върна се. Та какво ме вълнува. Ужасиите в живота ни станаха толкова много,че се случва най-неприятното- на никого не правят впечатление, започват да стават ежедневие. Деца убиват деца за пари и марихуана, оргии с малолетни/кандидатки за мис Врна на 14-15 години/, ниски цели ,лошо образование и никакво възпитание, отрицателен родителски пример ,липса на любов и внимание... И още- катастрофи, дуели, смърт,смърт...толкова нелепа, колкото и поводът тя да се случи. Всичко това е не някакъв тъп филм на ужасите, истина е. Чувам от голямата си дъщеря- "не искам да имам деца, страхувам се как ще ги опазя в този хаос". А това е една от мечтата ми - да стана горда баба на глезено внуче. Замислих се- права е, но не искам да ме лишава от мечтата ми. До споменатите катаклизми в живота ни се стига по пътя на неверието и  войнстващият атеизъм. Няма добри цели, няма истински ценности, липсва християнският морал. Не че като чете това някой ще стане по-морален. Нямам илюзии,че е възможно да променя някого, може би само себе си. Целта ми е да споделя, пък ако някой мисли като мен- супер! Ще станем двама, трима, триста...колкото -толкова. Но ако повече хора спрат за момент в забързания си делник и поразсъждават върху това какво вълнува децата ни, какви са приоритетите им, каква е средата им,може би ще спасим един човешки живот. Дори само един спасен си заслужава размислите и страстите по тази тема.
Казват- обществото е болно. Но какво е обществото- аз, ти, съседът, приятелите, всички ние. Болни са нашите взаимоотношения, болни са нашите мисли. От тази болест се заразяват малките, доразвиват я и тя става уродлив тумор, който ги убива.Какво е лечението? Вярата в Бога, връщането към изконните християнски ценности, походът към чистото,детското във всеки от нас. То живее там някъде,под маската от грижи.Лечението започва сега от мен, от теб, от всеки човек.

2 коментара:

  1. Мила,Люси!Твоите мисли се оказаха и мои мисли, но изказани гласно. Може би се страхуваме да коментираме ужасиите, които стават около нас, с надеждата да не предизвикваме злото. Всеки си казва: Това не ме засяга, това не се отнася до мен! Или пък: Пази Боже!, уповавайки се на Всевишния.
    Че трябва да се лекуваме, е ясно. Но това ще е един дълъг и мъчителен процес. Докато, ако не всички, то поне по-голямата част от хората, осъзнаят необходимостта от това.
    Но да не губим вяра, че това някой ден ще стане. Както казват хората: И на нашата улица ще изгрее слънце! Дано!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за изразеното отношение и за съпричастността. Истина е- човек най-трудно осъзнава собствената си отговорност и възможността да променим себе си- за да стане по-добър света.
    Оше веднъж- благодаря!

    ОтговорИзтриване