Имало
едно време един чиновник в БДЖ. Той си
седял пред компютъра, сърфирал си
насам-натам, погледнал изведнъж в тавана
и...го осенила велика мисъл. Пътниците
от необслужваните гари да си купуват
билети от специално назначени касиери.
Те трябва да седят в първи вагон. Всичко
би било прекрасно ,ако нашият герой поне
веднъж се бе возил като обикновен пътник
в някой влак. Но не би. Великата му идея
е въведена и ето какъв е резултатът.
Да
въведем друг хипотетичен герой.Той се
качва от спирка Луково в Искърското
дефиле. Тя е необслужвана. Човекът едва
смогва да се метне във втория от двата
пътуващи вагона. Със зъби и нокти се
добира до вътрешността на возилото.
Сега -проблем- няма билет. И следващ
проблем- трябва да си пробие път до
касиерката в началото на влака. Да
кажем,че той е един упорит човек и
съвестен гражданин. Домогва се някак
си до заветната служителка. Тя не знае
колко точно той трябва да плати за
пътуването си до столицата. Започва
четене и пресмятане. Отзад се трупа
опашка. Изнервени и изстрадали пътници
се надяват освен да си купят билетчето
и евентуално някъде да седнат. Но се
сещате,че тази мечта е просто неосъществима.
А сега-
конкретен случай. Вчера във влака ,който
трябва да е в Своге в 11.10, но пристигна
с обичайното си закъснение от 15-20 минути,
имаше комисия от БДЖ. Тя трябваше да
прецени дали влакът е достатъчно пълен,
защото трябвало да бъде спрян. Това е
превозното средство за много хора, които
работят втора смяна в София и за учениците.
Но кой ти преценява това. Всички пътници
бяха ,меко казано ,недоволни от последното
абсурдно нововъведение на железниците
,свързано с плащането на билет. Нещо
повече, самата кондукторка се възмущаваше
и разказа следните случаи. "Имах пътник, който идва от болница.Показа си епикризата. Той не
можеше да стигне до първи вагон, аз се
принудих да му купя билет. И още- възрастна
жена с два големи сака- няма как да
премине разстоянието през претъпкания
влак с багажа си. Пазих й
саковете,докато тя се бореше с
препятствията,за да стане редовен
пътник."
Много от пътниците обаче упорито не желаят да стават заложници на нечии "велики идеи" и просто не искат да си платят.
Такива
ми ти работи в държавните железници. Ще
бъде добре, ако онези, които измислят
правилата, се подложат поне веднъж на
тях. После пак ще си говорим.
Няма коментари:
Публикуване на коментар