четвъртък, 23 февруари 2012 г.

ОМРЪЗНА МИ


Когато лягам и когато ставам,
омръзна ми до смърт да се тревожа
ще мога ли в света да оцелявам
и пак да бъда в собствената кожа.
Омръзна ми да чистя нови рани,
забодени на някого от ножа,
да ме целуват змии и пирани.
Омръзна ми с отрова да се храня,
Сизифовият камък да прегръщам,
да крещя от всяка дума премълчана,
а после виковете да преглъщам.
Омръзна ми и този маскен бал,
във който от години пребивавам.
Във него оцелелият е оцелял,
когато на всяка цена побеждава,
когато няма милост, срам и жал.
Омръзна ми да правя труден избор-
от всички злини по-малкото зло,
а от мен се очаква да бъда и извор,
и крепост, и цвят,и здраво стебло.
Омръзна ми, Боже, но какво от това-
животът поредния урок ми чете.
Към първия изгрев обръщам глава,
а слънцето люлка за мене плете.








2 коментара:

  1. Прекрасно е Людмила,омръзна ни наистина всичко,но чакаме утрото с трепет и често се питам по този ли път да продължа да вървя,да почна друг да проправям,но като знам колко труд този ми коствал,макар и омръзнал ми по него вървя.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Taka e, трудно се проправят нови пътища. А хубавото на старите е,че не крият изненади.

      Изтриване