петък, 24 юни 2011 г.

Душата като загоряла тенджера...

Всяка домакиня ще ме разбере, ако се е опитвала да изчисти силно загорял съд. Търкаш с телта, слагаш препарат, пръстите ти се протриват, маникюрът ти се скапва. Ако сложиш в такъв загорял съд храна, отгоре може и да не проличи, но на дъното ще горчи и ще мирише лошо.
Така чувствам душата си. На повърхността всичко си е чудесно. Някъде дълбоко, обаче, чернилката ми тежи и ме влудява. Опитвам да я изстържа с молитва и пост. Изглежда почистено, но скоро отново разбирам,че ще ми е нужен сериозен „препарат“, за да сложа в ред обърканите си мисли.
Дали само с мен е така? Обичам да се самоанализирам, да дълбая. Така си помагам да избистря и онова, което ми тежи, и онова, дето ме радва. И в момента се питам- аз ли нещо не съм добре или светът се е объркал. Дали е нормално, когато имаш уговорка, да предупредиш,че не можеш да я спазиш или просто оставяш другия човек в потрес и недоумение. Дали е нормално да плетеш интриги ,за да изпъкнеш ? Дали е нормално да си правиш собствен  PR като крадеш идеите на другите? Дали,дали... Сигурно аз не съм съвсем в ред или пък имам прекалено големи очаквания от хората. Нормало ли е да обявиш публично организирането на събитие и да не спазиш обявеното? С какво ли не съм се сблъсквала. Спомени,спомени...Животът ме е научил да не се учудвам на нищо. Но от всяко житейско разочарование в душата ми е оставала чернилка, която трудно пада...Все пак не е невъзможно. Просто днес съм черногледа. Ще си сложа розовите очила и тогава черното ще ми изглежда вероятно кафяво. Ще е нещо друго. И няма да ме тормози.

2 коментара:

  1. Живеем в свят, където не е нормално да си нормален. Не е модерно. Трябва да си "обратен" във всяко отношение. Но нашето поколение израстна във време, когато все още имаше ценности и някак си не мога, а и не искам да се откажа от тях. Въпреки загорялото дъно на тенджерата... Така, че приятелко, не си сама в света на /не/нормалните - щом има поне още един като тебе :)
    Ирена

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти за хубавите думи. Имам нужда от тях. Написах тази статия преди последните събития,които ми се случиха, но като чу ли съм пророкувала подлости, нечестно отношение, злоба. Ще я пусна пак,защото отразява днешното състояние на дуата ми. Още веднж- радвам се,че те има!

    ОтговорИзтриване