неделя, 17 април 2011 г.

Цветята-символ на живота...или чакат ли ни Содом и Гомор?

Цветница е прекрасен празник. И двете ми дъщери имат имен ден. Преди да почине и майка ми празнуваше. Цветята като символ на най-прекрасното- живота- изпълват днешния ден с ухание и с размисъл.
Вчера бях на тържество в резиденция Бояна. Там д-р Табакова беше събрала децата, родени „ин-витро“ и техните родители. Поводът – 10 години на фирмата на известната лекарка и двата християнски празника- Лазаровден и Цветница.
Най-ценното- животът. Това може да го каже само една майка, защото знае какъв е смисъла на това твърдение. А не се ли обезценява той в съвременното ни общество? Филмите, новините, компютърните игри насаждат някакв култ към насилието. Убийството вече не стряска никого- просто част от статистиката. Не знам какво би същисало съвременния човек. Той се възхищава от героя- убиец, харесва вечния живот на вампирите, не се впечатлява от кръв, рани и физическа болка. Съвременникът ни бие своите лекари, а някои медици виждат в пациента не човек, а пачка с пари.Човешкият живот се е девалвирал като ценност до такава степен,че деца посичат родителите си, а родителите насилват рожбите си. Малките умират от глад, психиката им е деформирана още с първите години на детството. Дали ни очакват Содом и Гомор? Сигурно сме си ги заслужили.
Но не искам да съм черногледа на Цветница. Има и прекрасни добри хора, които не се набиват на очи и се грижат за човешкия живот кротко и всеотдайно. Има прекрасни добри хора. Дано по-често Господ ме среща с тях,за да са живи и здрави и моите цветенца!

Няма коментари:

Публикуване на коментар