събота, 5 март 2011 г.

За обществената работа и моята персона

Добре дошли в Блога на Люси. Коя е пък тази персона, дето и тя е тръгнала да се прави на блогър? Често да ви кажа и аз се питам същото. Но за едно съм сигурна- тя обича да се занимава с обществена работа и релаксира като пише. Второто- добре, обаче първото буди пълно недоумение у познати и непознати. В мен самата- също. От близо 25 години работя разни неща „за без пари“ и с много нерви/това е работата за обществото/ и винаги съм се питала -защо? След дълбоки размишления в тази посока установих,че причината иде от родословното ми дърво.
По линия на майка ми корените идват от Габрово от родовете на Цанко Дюстабанов и от брата на Васил Априлов- Никифор. Малко хора вероятно знаят,че известният възрожденец е имал двама по-големи братя. Те били заможни търговци и отворили първата българска търговска кантора в Москва.Та такъв бил единят пра...дядо. Другият е известен революционер- него няма защо да коментирам. Но възрожденските ми предци не са само тези.
По линия на баща ми- пра- пра -дядо е първият свещеник в село Бов по време на турското робство- поп Никола, който е и съратник на Левски.
Има и още- но да спра до тук.Тези ми възрожденско-революционни прароднини са предали някакви гени и на мен и сега напук на кризата и с мълчаливото удобрение на семейството ми /добре,че ме търпят/ продължавам в тази посока.С какво се занимавам- изкушавам се да изброя всичко, но се страхувам,че ще бъде траги-комично в очите на читателя. Да кажа все пак- председател съм на Клуба на дейците на културата в Своге, председател на Общинската организация на БЧК, председател на дружество „Своге“ към СБЖ, член на настоятелството към читалище „Светлина 1896“с.Гара Бов, инициатор на традиционните „Празници на две селища с едно име- Бов“, пея в църковния хор към храм „Св.ап.Петър и Павел“-Своге, автор и режисьор съм на пиеса, която ще се играе през юни на празниците на Бов ....има и още- но- спри, сърце!
А с какво се издържаш,бе човек?- Това е резонният въпрос. Всъщност съм журналист по душа и по призвание. Създадох преди 16 години местната телевизия в Своге, преди няколко месеца със сестра ми регистрирахме и издателство. Запознатите ще се сетят,че едва ли съм богата с тези ми дейности. Богата- финансово не съм- определено. Но пък съм щастлив човек- работя разни неща, които ми носят удовлетворение.
Какъв е изводът от тази ми първа блог-история- запознанство? Хора,внимавайте с какво се занимавате днес, защото след десетки и дори стотици години някой неизвестен правнук ще проклина / или ще благославя/дедите си и ще си пита- „защо съм такъв“.


Няма коментари:

Публикуване на коментар