понеделник, 7 март 2011 г.

Десетте Божии заповеди и постите днес

Започват постите. И ми се иска да напиша нещо за изкушенията.Да спазваш всички Божии правила днес е много по-тудно, отколкото преди 50 ,100 години. Изкушенията са навсякъде покрай нас- като започнеш от храната и свършиш с интернет.
За храната- така или иначе постя по икономически причини. Ще се лиша само от салама за 0,92 лв. и яйцата. Ама не е голяма трагедия. Обаче по телевизията постоянно готвят, то са месца, то са специалитети. Край на кулинарните предавания – поне в тази седмица ,в която ще постя. После мога да си се изкушавам, колкото си искам, и без това не мога да събера продуктите, за да сготвя онези предложения.
За греховете.
Да не лъжа и да не лъжесвидетелствам-как та аз съм на работа и съм журналист.
Да нямам други идоли- възможно ли е- Бойко Борисов, Цветан Цветанов, Волен Сидеров , Сергей Станишев, Георги Първанов, Преслава, Анелия, Гергана, Милко Калйджиев, Азис... По медиите е бъкано с идоли.
Да не прелюбодействам. - значи да не гледам телевизия, да не чета вестници, да не влизам в интернет. Къде да се скрия?
Да почитам родителите си. Бог да ги прости! Аз ги почитах и сега се грижа за душите им, но като следя информацията - народът почита родителите си- кой с брадва, кой с кухненски нож... Ужас!
Да не крада. Това е лесно. Аз не съм политик от голям мащаб. Нито пък има опасност някой да ме сметне за голям хидро- експерт.
Да не убивам. Лошо. Убих мечтите си. Надявам се да не убия тези на своите деца.
Да не пожелавам осела на съседа. Няма. Нито- мерцедеса му, нито вилата му, нито екскурзиите му в чужбина.
Да не изговарям напразно името на Господа. Не е трудно. Животът в България ни предлага и без това ежеминутно поводи да споменаваме Божието име с пълно основание.
Помни съботния ден. Шест дена работи , а седмия ден е на Господа, твоя Бог. Да почивам- това май- ще е най-трудното.24 часа работа по 7 дни в седмицата и пак не смогвам да се справя икономически...
Пости са. Започвам борбата със себе си. Пожелайте ми успех. А Господ да даде сили и на всички други, които са решили да постят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар